برگزاری همایش خشونت علیه زنان و عوارض آن بر سلامت خانواده

مدیرکل امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی کشور از برگزاری اولین همایش خشونت علیه زنان و عوارض آن بر سلامت خانواده آذرماه جاری در کرمانشاه خبر داد و گفت: با حمایت های سیستماتیک و حساس سازی در نهادهای دولتی و غیردولتی ضمن آگاه بخشی درصدد اصلاح رفتار مردان در خانواده هستیم.

به گزارش خبرنگار پرتال تخصصی مددکاری اجتماعی ایران و به نقل باشگاه خبرنگاران جوان - ولی‌الله نصر مدیرکل امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از برگزاری اولین همایش خشونت علیه زنان و عوارض آن بر سلامت خانواده آذرماه جاری در کرمانشاه خبر داد و اظهارکرد: خشونت علیه زنان در خانواده از آسیب‌های جدی است که پیشگیری و مقابله با آن نیازمند همکاری توأمان تشکل‌های دولتی و غیردولتی است.
 
وی افزود: با توجه به آمار رو به رشد خشونت علیه دختران و زنان در مراکز اورژانس اجتماعی و در راستای تحقق سند امنیت زنان و کودکان ماده 227 قانون برنامه پنجم، سال گذشته چهار نشست تخصصی با محوریت نقش سلامت روان اجتماعی زنان در آذربایجان شرقی، تهران، خراسان رضوی، بوشهر و لرستان برگزار شد که خروجی آن منجر به برگزاری اولین همایش خشونت علیه زنان و عوارض آن بر سلامت خانواده می شود.
 
مدیرکل امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی کشور گفت :سازمان بهزیستی کشور به عنوان یکی از سازمان‌های فعال در امر حمایت از آسیب‌دیدگان اجتماعی از طریق راه‌اندازی خانه‌های امن و ارائه خدمات روانی _ اجتماعی و حقوقی سال گذشته به یک هزار و 213 نفر از زنان حشونت دیده ارائه خدمت کرده است.
 
نصر یکی از رویکردهای مهم و تاثیرگذار در امر کنترل و کاهش پدیده خشونت را آگاه‌سازی و شکل‌گیری تشکل‌های مردمی و عزم ملی برشمرد و ادامه داد: با حمایت‌های سیستماتیک و حساس‌سازی در نهادهای دولتی و غیردولتی ضمن آگاهی بخشی درصدد اصلاح رفتار در خانواده هستیم؛ چراکه معتقدیم آقایان در رفع خشونت علیه زنان موثر هستند و به هر نحوی این آسیب باید محو شود.
 
مدیرکل امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خشونت خانگی علیه زنان و تأثیر آن بر کارکرد خانواده، نقش رسانه در پیشگیری از خشونت خانگی علیه زنان، خشونت خانگی علیه زنان و قوانین مؤثر در پیشگیری از آن، نقش سازمان‌های مردم نهاد در حمایت از زنان خشونت دیده، خشونت خانگی علیه زنان و تأثیر اقدامات اجتماع محور در پیشگیری از آن، الگوها و مدل‌های مداخله‌ای در مسئله خشونت علیه زنان و نقش آموزه‌های دینی در پیشگیری از خشونت علیه زنان را از محورهای این همایش برشمرد.
 
گفتنی است؛ علاقمندان برای ارسال مقالات به دبیرخانه اولین همایش خشونت علیه زنان و عوارض آن بر سلامت خانواده تا 15 آبان ماه و همچنین فیلم کوتاه 100 ثانیه‌ای تا 25 آبان‌ماه فرصت دارند تا آثار خود را به رایانامه  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال کنند؛ همچنین دبیرخانه آمادگی دریافت آثار فیلم کوتاه شرکت‌کنندگان به صورت DVD  به سازمان بهزیستی کشور، معاونت امور اجتماعی، دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی را دارد.